Як працювати з тривожними дітьми
Дата: 23.08.2023 18:07
Кількість переглядів: 43
Як працювати з тривожними дітьми
- Дотримуйтеся позитивної моделі виховання: емоційне тепле ставлення батьків і педагогів, постійна щира увага до потреб та інтересів дитини, не ігноруйте почуттів дитини, якомога менше зауважень.
- Враховуючи підвищену чутливість до зовнішнього оцінювання тривожних дітей:
- не акцентуйте уваги на невдачах;
- давайте право на помилку;
- опитування тривожних дітей варто робити всередині уроку;
- не порівнюйте дитину з оточенням, лише із самою собою, з власним результатом;
- оцінюйте тільки дію, вчинок, а не всю особистість;
- не соромте прилюдно, не принижуйте гідності, не вимагайте прилюдного каяття.
- Сприяйте підвищенню самооцінки дитини:
- частіше хваліть, але не за здібності, а за зусилля, старання;
- частіше звертайтесь на ім’я;
- не ставте завищених вимог;
- введіть щоденний ритуал « Бюро гарних новин»;
- заведіть у класі « Банк успіху», озвучуйте здобутки, досягнення учнів;
- сприяйте підвищенню соціального статусу дитини серед однолітків;
- створюйте педагогічні ситуації гарантованого успіху;
- допомагайте виявляти себе, самостверджуватися в різних аспектах шкільного життя.
- Забезпечте підтримку перед травматичними подіями і під час них:
- заздалегідь обговоріть, як відбуватиметься контрольна, моніторинг;
- обирайте зручний для дитини спосіб перевірки знань (письмо чи на одинці з вчителем);
- частіше застосовуйте візуальну (погляд) і тактильну (дотик) підтримку;
- намагайтесь знизити значущість ситуації, відмовитися від порівняння себе з іншими і бажання бути вищим;
- зосередитися на завданні;
- намагайтеся скорегувати установку на надмірну вадливість успіхів у навчанні (перенесіть акцент з оцінки результату на процес як чергову сходинку до успіху);
- використовуйте позитивне підкріплення під час відповіді.
- Уникайте виникнення зайвих, необов’язкових
психотравматичних ситуацій (не примушуйте виступати на сцені, олімпіадах).
- Не експлуатуйте надмірну відповідальність тривожних дітей, не давайте доручень, пов’язаних із підвищеною відповідальністю (особливо – за інших дітей).
Залучайте тривожних дітей до корекційних занять з
психологом (відпрацювання конструктивних засобів поведінки у складних ситуаціях, засвоєння прийомів подолання
хвилювання, тривоги; зміцнення впевненості у собі, розвиток самооцінки і мотивації).